Systém evidence výsledků akademické tvůrčí činnosti pro studenty Ph.D. studijních programů
Denis Mainz je proděkanem pro výzkum, strategii a tvůrčí činnost Fakulty zdravotnických studií (FZS) Západočeské univerzity v Plzni (ZČU). Vystudoval učitelství na FPE ZČU, kde také později získal doktorát v oboru Informační a komunikační technologie ve vzdělávání a ve stejném oboru úspěšně absolvoval rigorózní řízení. Kromě úspěšně řešených institucionálních projektů se při doktorském studiu aktivně podílel na řešení národního IPN projektu Kvalita (MŠMT) a pro Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT) koordinoval pracovní skupinu zpracovávající Studii proveditelnosti realizace změny konceptu maturitní zkoušky metodou Computer Based Testing. K tomu ve stejném období pracoval jako učitel na Vyšší odborné škole a střední průmyslové škole elektrotechnické v Plzni a dále aktivně vyučuje na FPE ZČU, kde také v období let 2010 – 2015 poskytoval zaměstnancům metodickou pomoc v oblasti evidence tvůrčí činnosti v Osobní bibliografické databázi (OBD) a řešil otázky související s Metodikou hodnocení výzkumných organizací, na což se v současné době zaměřuje v rámci své pozice na FZS ZČU. Abstrakt přednášky doktora Mainze naleznete zde.Mikroedukácia – efektívny spôsob výučby vysokoškolského učiteľa – doktoranda?
Renáta Orosová pôsobí ako vedúca Katedry pedagogiky Filozofickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Svoju vedeckovýskumnú činnosť dlhodobo orientuje na praktickú profesijnú prípravu budúcich učiteľov, inovácie v pregraduálnej príprave študentov učiteľstva a rozvoj kompetenčného profilu budúceho učiteľa so zreteľom na reflexívne kompetencie. V pedagogickej činnosti sa venuje predovšetkým všeobecnej didaktike, zážitkovej pedagogike a pedagogike pre vysokoškolských učiteľov. Jej dlhoročné skúsenosti s organizáciou pedagogických praxí študentov učiteľstva na UPJŠ sú oceniteľné predovšetkým vo vzťahu k cvičným učiteľom, pre ktorých každoročne pripravuje a realizuje metodické semináre, či workshopy na aktuálne témy. Je autorkou vedeckých monografií, vysokoškolských učebníc, odborných knižných publikácií a článkov v časopisoch indexovaných v databázach Web of Science a Scopus. Abstrakt přednášky docentky Orosové naleznete zde.Jak se nebát přípravy odborných publikací?
Lucie Rohlíková působí na Katedře výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické ZČU, je vedoucí Oddělení celoživotního a distančního vzdělávání Západočeské univerzitě v Plzni a zároveň spolupracuje v roli mentorky a konzultantky pro využití technologií ve vzdělávání s řadou škol a vzdělávacích institucí. Dlouhodobě se věnuje distančnímu vzdělávání a e-learningu. Je autorkou e-learningových kurzů a několika publikací. Je spoluautorkou interaktivní učebnice Hudební výchova 6 – 7 a knih Učíme se s tabletem a Vyučovací metody na vysoké škole. Abstrakt přednášky doktorky Rohlíkové naleznete zde.Jak na publikování článku v odborném časopise
Václav Šimandl je odborným asistentem na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kde působí na Katedře informatiky. Autor je katedrálním koordinátorem mezinárodních mobilit. Abstrakt přednášky doktora Šimandla naleznete zde.Vnímání online technologií budoucími učiteli z hlediska nepříznivých faktorů limitujících strategií.
Jana Černá je majitelka vzdělávacího centra, lektorka a průvodkyně s více než patnáctiletou praxí ve výuce dospělých i doučování dětí ve skupinách i jednotlivě. Vyučuje anglický jazyk, češtinu pro cizince a ruštinu. Vystudovala obor anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, vlastní mezinárodní certifikáty FCE a CAE, absolvovala prestižní metodologický kurz výuky angličtiny pro rodilé mluvčí CELTA. Má mnoho zkušeností z pracovních i soukromých pobytů ve Velké Británii, USA, Evropě a dalších zemí. Ke zkouškám připravuje s vysokou úspěšností. Kromě jazykové výuky nabízí také kurzy rozvoje myšlení podle programu Instrumentálního obohacování R. Feuersteina, které jsou určeny pro děti i dospělé. Michaela Bartošová je studentkou doktorského studijního programu oboru Pedagogika na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V rámci svého studia se věnuje především vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví a zároveň působí na Katedře primární a preprimární pedagogiky, taktéž na PdF UPOL. Vyučuje předměty především zaměřené na společenskovědní a přírodovědní pregramotnost a také působí jako metodik praxí. Příležitostně pracuje jako hodnotitelka pro Národní akreditační úřad pro vysoké školství. Abstrakt příspěvku magistry Černé a magistry Bartošové naleznete zde.Rozvoj digitální gramotnosti maturantů
Jan Bezděka vyučuje předměty z oblasti počítačových sítí a hardwaru na střední škole. Současně studuje doktorandský obor Specializace v pedagogice na katedře výpočetní a didaktické techniky (ZČU Plzeň), kde rovněž vyučuje. Specializuje se na počítačové sítě, bezpečnost a číslicovou techniku. Abstrakt příspěvku magistra Bezděky naleznete zde.Převrácená třída v on-line výuce anglického jazyka na vysoké škole
Tereza Havránková je doktorandkou katedry výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni. Dlouhodobě se zabývá využitím iPadů ve vzdělávání, především pak ve výuce jazyků. Abstrakt příspěvku magistry Havránkové naleznete zde.Projekt výuky účetnictví na střední škole s využitím ICT
Pavel Hanuš je daňovým poradcem a také středoškolským a vysokoškolským učitelem účetnictví. Ve své práci se snaží o úzké propojení získaných teoretických poznatků s požadavky praxe. Provozuje interaktivní aplikaci TESTYZUCETNICTVI.CZ a kanál Praktické účetnictví na YouTube. Působí na katedře matematiky Přírodovědecké fakulty Univerzity Hradec Králové. Ve vědecko-výzkumné činnosti se zabývá možnostmi tvorby a využití ICT metod při výuce účetnictví. Abstrakt příspěvku inženýra Hanuše naleznete zde.Programování počítačem řízených strojů z pohledu RVP a ŠVP
Pavel Moc přes více jak dvacet let až po současnost vyučuje na střední škole jako učitel elektrotechnických předmětů a v krátkosti též působil jako učitel odborného výcviku. Dále vyučuje na Katedře matematiky, fyziky a technické výchovy FPE ZČU elektrotechnické předměty. V současném okamžiku primárně působí jako student doktorandského studijního programu na Katedře výpočetní a didaktické techniky na téže fakultě. Zabývá se problematikou počítačem řízených strojů ve vzdělávání. Abstrakt příspěvku magistra Moce naleznete zde.Vývoj virtuální třídy a její budoucí uplatnění
Tomáš Průcha studuje na Fakultě pedagogické v Plzni a je členem týmu vysokoškolské pedagogiky Západočeské univerzity v Plzni. V rámci svého doktorského studia se zaměřuje na přípravu učitelů informatiky. V týmu vysokoškolské pedagogiky se podílí na vývoji a ověřování aplikace pro přípravu budoucích učitelů ve virtuální realitě. Miroslav Zíka studuje doktorandský obor Specializace v pedagogice a současně působí na katedře výpočetní a didaktické techniky. V rámci studia se věnuje vývoji Virtuální třídy, kterou rozvíjí po technické i grafické stránce. Krom toho se podílí na vývoji webových stránek spravovanými pod Fakultou pedagogickou -např. Dětská univerzita, Plzeňská fakultní škola aj. Abstrakt příspěvku magistra Průchy a magistra Zíky naleznete zde.