Cílem příspěvku je představit výsledky rešerše realizované v rámci disertační práce, zabývající se nácvikem komunikativních dovedností učitelů v imerzním virtuálním prostředí virtuální třídy, konkrétně s částí práce zabývající se návrhem výukových scénářů v souvislosti s přípravou výukových aktivit / simulací reálných pedagogických situací v kontextu třídních schůzek. Realizovaná rešerše měla za cíl prozkoumat způsoby přípravy a využití simulací a simulačních her (tzv. serious games) ve vzdělávání a následně navrhnout celistvou využitelnou metodiku pro přípravy vzdělávacích aktivit v prostředí virtuální třídy s využitím vytvořených výukových scénářů. Práce vychází z poznatků o motivací studentů zprostředkovanou v simulačních hrách (serious games) a přesouvá vybrané prvky simulací do imerzního virtuálního prostředí. Práce tak usiluje o vytvoření univerzálního rámce pro návrh výukových simulací v prostředí virtuální třídy. Výstupem práce je zmiňovaná metodika a konkrétní výukové scénáře pro rozvoj komunikativních kompetencí začínajících učitelů.