V příspěvku se zabýváme různými definicemi informatického myšlení. V současnosti se touto problematikou zabývá mnoho autorů, což nám umožňuje získat různé pohledy na řešenou problematiku a hledat jejich průsečíky. V návaznosti na získané definice pak hledáme způsob, jakým informatické myšlení rozvíjet a zároveň, jak informatické myšlení měřit. Různí autoři se shodují, že informatické myšlení není možné měřit jako celek. Je složeno z mnoha prvků, které ve vzájemné spolupráci můžeme nazývat informatickým myšlením. Měřit pak můžeme tyto jednotlivé prvky a následně zkoumat, na kolik je informatické myšlení rozvinuto a zda bylo informatické myšlení aktivitami ovlivněno. V návaznosti na připomínky v průběhu doktorandského soustředění jsme zvolili jednu ze složek informatického myšlení, kterou budeme zkoumat. Jako nástroj pro rozvoj informatického myšlení volíme robotickou stavebnici LEGO Mindstorms.