Příspěvek seznamuje účastníky a čtenáře s výstupy předmětu Algoritmizace pro vzdělávání (KVD/ALGV) a jejich následného využití. V rámci předmětu studenti navrhují aktivity podporující rozvoj algoritmického myšlení pro využití v různých oblastech, nejen ve výuce informatiky a programování. Mohou si vybrat tři aktivity ze čtyř možných oblastí: 1) předškolní vzdělávání a I. stupeň ZŠ, 2) II. stupeň ZŠ, 3) SŠ a 4) VŠ. Text popisuje přínos i úskalí vytváření takových úloh žáky prvního ročníku. Úskalí vychází zejména z pohledu studentů, u kterých v prvním ročníku studia nelze předpokládat zkušenosti a znalosti z oborových didaktik. Naprostá většina z nich neabsolvovala náslechové či blokové praxe. Předmět, respektive zadání úloh je ovšem vybízí k zamyšlení nad touto problematikou – a k návrhu aktivity z takové oblasti, kterou vnímají pro daný věk jako stěžejní, charakteristickou či zábavnou. Pracuje se s úvahou, že právě studentská mysl, prostá didaktických pouček, může přispět neotřelým nápadem či zajímavou i praktickou aktivitou. Přínos pro studenty je uvažován a) na základě možnosti vcítění se do situací, které žáci daného stupně vzdělávání prožívají či řeší, a b) jako podklady pro revizi, zpětné ohlédnutí a další využití v navazujících didaktických předmětech. Závěrečné shrnutí příspěvku popíše očekávané přínosy i pro samotné vzdělávání, a to v rovině teoretické i praktické. Zaměřuje se zejména na praktický přínos v podobě aktivit pro učitele k zařazení do výuky na zmíněných stupních vzdělávání.